Prima Masa Critica de aici din Brasov a avut loc in iunie 2007 si atunci au participat cateva sute de persoane de toate varstele. Multumiti de rezultat, am continuat sa organizam in fiecare ultima zi de vineri din fiecare luna acest eveniment. Exceptie au facut doar lunile de iarna sau cele in care vremea n-a tinut cu noi. De fiecare data cand ne manifestam, lumea ne apauda si ne incuraja de pe margine, existand chiar si cativa soferi care faceau acest lucru. Bineinteles, n-au lipsit evenimentele din trafic. Mici accidente, soferi nervosi care dadeau peste noi, claxoane. Insa evenimentul care a "taiat" elanul biciclistilor s-a petrecut in 25 iulie 2008, cand cateva dube de politie ne-au inconjurat in la intersectia Calea Bucuresti cu Zizinului, ne-au oprit si ne-au legitimat. A fost o actiune in forta care a speriat foarte multi iubitori ai acestui mijloc de transport.
Pe masura ce au trecut lunile, politia s-a obisnuit cu noi si nu ne-a mai oprit. Soferii au inceput si ei sa inteleaga ca si noi avem dreptul sa facem parte din trafic. Desigur, in orice padure exista si uscaturi, asa ca se gasesc tot timpul oameni care sa claxoneze si sa injure participantii la eveniment.
Editia care a reprezentat cel mai mare succes, dupa prima editie bineinteles, a fost cea din august 2009, cand la eveniment a participat si primarul Brasovului, George Scripcaru, dar si viceprimarul Miklos Gantz, purtatorul de cuvant al Primariei, Sorin Toarcea dar si alti angajati si autoritatilor locale. A fost de altfel cea mai popularizata editie; am beneficiat de promovare in mass-media locala, incluzand aici ziare, radio-uri, televiziuni. Promovarea s-a facut si in mediul online pe bloguri, site-uri, messenger. Promovare am mai facut si prin afise lipite prin oras, afise care insa, in mare parte, erau dezlipite pana a doua zi, deci in nici mai putin de 24 de ore. De asta m-am ocupat eu impreuna cu cativa amici. Am platit din buzunarul propriu printarea si multiplicarea afiselor.
In septembrie nu a mai venit primarul, dar tot a iesit o editie frumoasa. Nu mai stiu sa zic cand s-au adunat cei mai multi participanti, dar estimez ca numarul maxim a fost in jurul cifrei de 300.
Scopul nostru principal este sa promovam bicicleta ca mijloc de transport mai sanatos, economic, ecologic, nepoluant si de multe ori mai rapid, in traficul din orase. Scopurile secundare sunt: sensibilizarea autoritatilor locale pentru a ne amenaja piste speciale pentru biciclisti, aducerea la cunostinta celorlalti participanti la trafic ca impart carosabilul si cu biciclisti si ca au datoria sa ii respecte si sa ii considere egali in trafic.
In prezent, Brasovul are doua piste pentru biciclisti, pe trotuar. In fata Primariei, exista o pista de 200 de metri pe care circula mai mult pietonii. Cealalta pista este situata de asemenea pe trotuar si merge de-a lungul bulevardelor Saturn, Vlahuta, Garii, pana la Faget, unde se termina brusc, intr-un stalp. Cum era de asteptat, si aici trebuie sa impartim pista cu pietonii care nu inteleg ca acele dungi sunt destinate exclusiv noua. O situatie aparte este pe Vlahuta, unde trotuarul este ocupat pe jumatate de masini parcate, iar cealalta jumatate este ocupata in proportie de 90% de pista. Pietonii abia au un metru pe care pot circula.
Pe scurt, pistele din Brasov sunt gresite din start, pentru ca sunt facute pe trotuar. In tarile civilizate, ele sunt facute pe carosabil.
Pistele din oras au fost facute ca sa ne inchida gura. Asta e! Noi vrem piste asa cum se cuvine.
Pe parcursul manifestarilor, s-au mai strigat de catre participanti anumite sloganuri gen: "Lasa masina, ia bicicleta", "Noi suntem trafic", "Noi nu blocam traficul, noi facem parte din el"
No comments:
Post a Comment