Clinica DENTALMED

Thursday, July 15, 2010

Haos la inscriere la Universitatea Transilvania

Am ajutat-o azi pe prietena mea sa se inscrie la facultate. Vroia sa dea la buget la Mate-Info (corpul P, pe Iuliu Maniu), la Medicina (corpul K pe Nicolae Balcescu), la Drept si la Sociologie (corpul T, langa Aro Palace). Cum ea e basarabeanca, doar aici putea sa dea la buget, caci in toata Universitatea Transilvania nu-s decat 5 locuri bugetate pentru basarabeni! Asadar, 2 la Medicina, si cate unul la celelalte 3. Inarmati cu rabdare si calm am plecat la ora 11 de acasa, la 11:10 eram la Mate-Info, am fost indrumati si ajutati, totul s-a facut computerizat si la 11:15 paraseam cladirea cu treaba facuta. Am parcat apoi pe Castelului si ne-am dus la Medicina pe Balcescu. Acolo, coada mare, agitatie, haos, urlete, certuri. Am pus o intrebare unei cucoane care cica trebuia sa ajute candidatii. Am fost intampinat cu clasicul “Nu stiu. Intrebati la X”. Dupa o vizita la X am primit acelasi raspuns. Nimeni nu stia nimic. Nervos pana peste culme, i-am sugerat prietenei mele sa mergem la Drept si la Sociologie pana se termina coada la Medicina. Cand colo, ce sa vezi? Coada si acolo. Haos, candidati aiuriti, hartii peste tot, parinti, cocalari, iphone-uri si dubiosi. Aici cica trebuia lasata obligatoriu diploma de bacalaureat in original. Dincolo aflasem ca cetatenii din Republica Moldova sunt scutiti de taxa de inscriere la orice facultate, daca lasa diploma in original. Aici nu era asa. Dupa niste certuri cu cei de acolo, i-am convins ca avem noi dreptate. Dar cum prietena mea prefera Medicina, ne-am intors acolo. Dupa o chinuiala de cateva ore de completat hartii si stat la coada, am iesit usurati si epuizati. Am tras o fuga la Drept, dupa care la Sociologie pentru a o inscrie si acolo. La ora 17 fix eram cu dosarele depuse la toate facultatile unde existau locuri bugetate pentru basarabeni.

Stau si ma intreb: de ce in unele locuri se poate rezolva totul usor si rapid in 5 minute (Mate-Info) iar in alte locuri trebuie sa treci prin chinuri timp de cateva ore (Medicina)? De ce nu se informatizeaza toate, dar absolut toate facultatile? S-ar evita astfel cozile interminabile la care sunt nevoiti sa stea candidatii si s-ar moderniza putin sistemul asta de invatamant de toata jena in care profii fac greva ca li se taie 25% din salarii, dar ei nu-si declara banii luati de pe meditatii.

No comments:

Powered by Blogger

 

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner